onsdag 28. oktober 2009

No Age - Losing Feeling (Sub Pop 2009)


De to skrudde typene i No Age er tilbake etter sitt høyt skattede album ”Nouns”. Denne gangen med en EP, fire spor som klokker inn på omtrent 14 minutter. I likhet med ”Nouns” er coverkunsten også denne gangen utført på en flott måte.
Det virker helt klart som om noe har skjedd, det vil si at de fortsatt har en hang til støy, men for meg virker det som at låtene henger enda litt mer sammen enn tidligere.
Dersom denne plata er representativ for hva vi kan forvente fremover, så gleder jeg meg.
I den endeløse rekken av tomannskonstellasjoner, må det sies at No Age kommer svært godt ut av det. Dette er i høyeste grad levende støyrockpopskrangel, som virkelig får deg opp av godstolen.
Åpningslåta ”Losing Feeling” er en rimelig fet låt i god tradisjon, en låt som samtidig varsler og minner meg på at fremtiden ser lys ut for mitt forhold til dette bandet. Neste låt "Genie" tar det litt ned igjen.
”Aim At The Airport” er en nesten ambient, litt sløv sak, som er uvant fra denne kanten og følges av låta ”You're A Target” tar tankene tilbake til tidligere bedrifter fra disse gutta, her banker det nemlig løs i en kjapp rocker.
Når neste hele plate blir sluppet, så vil nok denne etterhvert bli spilt rimelig lite, men en absolutt fet utgivelse, som i mine ører lover godt.

Band:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar